Skip to content

Trafficer Klantenservice

Nederland, Noord-Brabant, OirschotCustomer Experience

Functieomschrijving

In alles wat we doen staat de klantbeleving voorop. Daar doen we het uiteindelijk voor en dat maakt ons onderscheidend. Dat vraagt om continu focus op service en het continu verbeteren van processen. Jij als Trafficer hebt hierin een belangrijke bijdrage en zorgt ervoor dat we deze focus kunnen bewaren en zo efficiënt mogelijk werken. Het doel van deze functie is dat je de KPI’s van bereikbaarheid, doorlooptijd en servicelevel realiseert. Dit doe je door de capaciteit van CS efficiënt te benutten en de workload binnen CS optimaal te verdelen. Je instrueert de Customer Service Experts en signaleert belemmerende factoren. En verder:

  • Zorg je in samenwerking met de Workforce Management Specialist voor het opstellen van het rooster waarbij je rekening houdt met de forecast, geplande aan- en afwezigheid van Customer Service Experts en beschikbaarheid van externe partijen;
  • Maak je een vertaling van afwijkende volumes en de impact daarvan op Customer Service. Daarnaast zet je ook de benodigde acties uit en draag je zorg voor registratie met oog op de benodigde bezetting/inzet van Customer Service Experts;
  • Analyseer, verklaar en deel jij de dagelijkse performance met alle betrokkenen binnen CS.
  • Herken, analyseer en signaleer je structurele issues en andere ontwikkelingen en zorg je ervoor dat de betreffende teamleider tijdig wordt geïnformeerd;
  • En indien een backlog ontstaat bij Customer Service, adviseer je het management team in de bezetting van Customer Service Experts en ben je in staat jouw afwegingen cijfermatig te onderbouwen.


Jouw team en collega’s

Jouw directe collega’s zijn de collega Trafficer Customer Service, Workforce Management Specialist en de Manager Customer Service. Daarbij werk je nauw samen met de Customer Service Experts, Teamleaders Customer Service en het Customer Service Management. Deze posities samen vormen een jong, gedreven en ambitieus team dat iedere dag de beste klantenbeleving voorop zet. Je rapporteert aan de Manager Customer Service.


Wie zijn wij?

DPDgroup is het grootste netwerk voor pakketbezorging in Europa. We combineren innovatieve technologie en lokale kennis om een flexibele en gebruiksvriendelijke service te verlenen aan zowel verzenders als shoppers. Met 120.000 bezorgexperts en een netwerk van meer dan 70.000 afhaalpunten bezorgen we elke dag 8,4 miljoen pakketten – 2,1 miljard pakketten per jaar – via de merken DPD, Chronopost, SEUR en BRT.
DPDgroup streeft ernaar het toonbeeld te worden van duurzame bezorging en te fungeren als toonaangevende motor in de versnelling van e-commerce. DPDgroup is het netwerk voor pakketbezorging van GeoPost, met een omzet van 15 miljard euro in 2020.

In Nederland werkt DPD vanuit het hoofdkantoor in Oirschot en de 12 depots in Amsterdam, Oirschot, Beverwijk, Veenendaal, Etten-Leur, Joure, Tynaarlo, Meppel, Rijssen, Maastricht, Goes en Berkel en Rodenrijs

Vereisten

Wat neem jij mee?

Jij bent bekend met Customer Service processen, planningsystemen trafficmanagement. Jij bent niet snel van je stuk te brengen en hebt het vermogen om structuur aan te brengen en werkzaamheden te prioriteren. Je kan goed samenwerken, schakelt snel, hebt overzicht, bent analytisch en handelt met zelfvertrouwen en durf. Jij bent de expert! En verder:

  • MBO+ werk- en denkniveau;
  • Kennis en ervaring met Customer Service werkzaamheden;
  • Aantoonbare relevante werkervaring in een soortgelijke functie;
  • Goede communicatieve vaardigheden, zowel in het Nederlands als in het Engels;
  • Cijfermatig ben je sterk onderlegd.


Ons aanbod

Ga je aan de slag bij DPD Nederland, dan kom je te werken in een informele, afwisselende en no-nonsense organisatie. Waar ambitie, klantbelofte en duurzaamheid centraal staan en waarin we veel waarde hechten aan samenwerken aan de realisatie van onze doelen. Natuurlijk wil je weten wat dit – naast een heleboel werkplezier – betekent in de overige arbeidsvoorwaarden.

Bij ons kun je rekenen op:

  • Een passend salaris tussen €2565 en €3664 afgestemd op de functie, jouw ervaring en expertise;
  • 25 vakantiedagen, gunstige pensioenbijdrage en een collectieve ziektekostenverzekering;
  • Opleidings- en ontwikkelmogelijkheden;
  • Veel ruimte voor ondernemerschap;
  • Thuiswerkmogelijkheden (hybride)


Samen verder?

Zorg jij voor nóg meer focus en efficiëntie binnen het Customer Service team van DPD (Nederland) B.V.? Solliciteer dan vòòr 21 januari 2023 via onze carrièrepagina naar de vacature Trafficer Klantenservice bij DPD Nederland in Oirschot of Veenendaal! Doorlopend vinden gesprekken plaats, bij het selecteren van de juiste kandidaat sluiten we eerder de vacature.


Omdat je onderdeel uitmaakt van een team, zullen gesprekken met je nieuwe collega’s onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure. De procedure bestaat minimaal uit 2 gesprekken. Daarbij krijg je de gelegenheid om meerdere DPD collega’s te ontmoeten.


Een screening van jouw diploma en een VOG maken onderdeel uit van onze sollicitatieprocedure. Een selectie assessment kan ingezet worden.

Heb je vragen over de inhoud van de functie of de wervingsprocedure dan kun je contact opnemen met Erik Wellens, Junior Corporate Recruiter, bereikbaar via 06-29677416.


Kijk voor meer achtergrondinformatie over onze organisatie op www.dpd.nl.


Acquisitie en doorplaatsing van deze vacature wordt niet op prijs gesteld

of

Apply with Indeed onbeschikbaar