
Trafficer Customer Service
Veenendaal, Utrecht, NederlandCustomer Experience
Functieomschrijving
In alles wat we doen staat de klantbeleving voorop. Daar doen we het uiteindelijk voor en dat maakt ons onderscheidend. Dat vraagt om continu focus op service en het continu verbeteren van processen. Jij als Trafficer Customer Service hebt hierin een belangrijke bijdrage en zorgt ervoor dat we deze focus kunnen bewaren en zo efficiënt mogelijk werken. Dit doe je op een proactieve manier waarbij je anticiperend te werk gaat.
En verder:
- Je houdt doorlopend het binnenkomende klantcontact in de gaten en maakt een herverdeling indien nodig. Indien nodig schakel je met externe partijen en de planner voor extra capaciteit;
- Je maakt een vertaling van afwijkende volumes en de impact daarvan op Customer Service. Daarnaast zet je ook de benodigde acties uit en zorg je voor registratie met betrekking tot de benodigde bezetting/inzet van Customer Service Experts;
- Je herkent, analyseert en signaleert ontwikkelingen en zorgt ervoor dat de betreffende teamleider tijdig wordt geïnformeerd.
Jouw team en collega’s
Jouw directe collega’s zijn de collega Planner Customer Service, Workforce Management Specialist en de Manager Customer Service. Daarbij werk je nauw samen met de Customer Service Experts, Teamleaders Customer Service en het Customer Service Management. Deze posities samen vormen een jong, gedreven en ambitieus team dat iedere dag de beste klantenbeleving voorop zet. Je rapporteert aan de Manager Customer Service.
Vereisten
Wat neem jij mee?
Jij bent bekend met Customer Service processen, planningsystemen en trafficmanagement. Jij bent niet snel van je stuk te brengen en hebt het vermogen om structuur aan te brengen en werkzaamheden te prioriteren. Je kan goed samenwerken, schakelt snel, hebt overzicht, bent analytisch en handelt met zelfvertrouwen en durf. Jij bent de expert! En verder:
- mbo+ werk- en denkniveau;
- Kennis en ervaring met Customer Service werkzaamheden;
- Aantoonbare relevante werkervaring in een soortgelijke functie;
- Goede communicatieve vaardigheden, zowel in het Nederlands als in het Engels;
- Cijfermatig ben je sterk onderlegd en je hebt ervaring met Excel.
Ons aanbod
Een dynamische logistieke omgeving met enthousiaste en gedreven collega’s. De cultuur is informeel, open en er is alle ruimte voor initiatieven en eigenaarschap. En natuurlijk biedt DPD jou een aantrekkelijk 'pakket' aan arbeidsvoorwaarden:
- Hoeveel uren je per week wilt werken, kunnen we in goed overleg bepalen. Alles tussen 31 uur (0.8 fte) en 38,75 uur (1.0 fte) per week is wat ons betreft bespreekbaar;
- We belonen je met een uitstekend salaris, afhankelijk van je ervaring en niveau tussen de € 2.364,- en € 3.664,- bruto per maand bij 1.0 fte;
- Je pensioen is goed geregeld, met een eigen bijdrage van slechts 3.55%;
- De mogelijkheid om deels thuis te werken (hybride: 50% vanuit huis en 50% op kantoor, maar meer op kantoor werken is natuurlijk ook mogelijk);
- Werk je fulltime, dan krijg je 25 vakantiedagen per jaar;
- Je krijgt de mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen; DPD is een groeiende organisatie en dat biedt volop kansen voor jouw persoonlijke groei!
Samen verder?
Zorg jij voor nóg meer focus en efficiëntie binnen het Customer Service team van DPD (Nederland) B.V.? Solliciteer dan via onze carrièrepagina naar de vacature Planner Klantenservice bij DPD Nederland in Oirschot of Veenendaal! Doorlopend vinden gesprekken plaats, bij het selecteren van de juiste kandidaat sluiten we eerder de vacature.
Omdat je onderdeel uitmaakt van een team, zullen gesprekken met je nieuwe collega’s onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure. De procedure bestaat minimaal uit 2 gesprekken. Daarbij krijg je de gelegenheid om meerdere DPD collega’s te ontmoeten.
Een screening van jouw diploma en een VOG maken onderdeel uit van onze sollicitatieprocedure. Een selectie assessment kan ingezet worden.
Heb je vragen over de inhoud van de functie of de wervingsprocedure dan kun je contact opnemen met Sandra Schipper, Corporate Recruiter, bereikbaar via 06-51425421.
Wie zijn wij?
Het moment waarop de bezorger aanbelt met een pakket, is altijd een hoogtepunt. Het dagelijks wereldwijd bezorgen van miljoenen pakketten aan gelukkige ontvangers is onze missie. Dat doen we binnen Geopost, met zo'n 122.000 onbezorgde medewerkers. DPD Nederland is onderdeel van het internationale Geopost, dat weer directe familie is van het Franse Groupe La Poste. En als grootste pakketverzender van Europa verzenden we vrijwel alle landen in de wereld, waarbij we binnen Europa de pakketten verzenden vanuit het eigen netwerk en depots. Daardoor kunnen wij een unieke performance leveren. We bereiken vanaf Eindhoven zelfs in één dag 700 kilometer!
DPD Nederland heeft 12 vestigingen en ons hoofdkantoor is gevestigd in Oirschot. Iedere dag zetten onze medewerkers zich in om de klantbelofte waar te maken. Er gaat een indrukwekkend proces schuil gaat achter het bezorgen van pakketten. Onze cultuur kenmerkt zich dan ook door een can-do-mentaliteit. We pakken niet alleen pakketten graag aan, maar ook de uitdaging. De sfeer in onze organisatie is informeel en de communicatielijnen zijn - net als onze bezorgtijden -kort.
Innovatie en duurzaamheid zijn centrale thema's binnen de strategie van DPD. We nemen onze verantwoordelijkheid, zowel naar onze klanten als onze collega's en de samenleving waarin we leven. Continu optimaliseren wij onze processen en dienstverlening, dat doen we data gedreven en op innovatieve wijze. Hierbij hechten wij veel waarde aan het samenwerken in de realisatie van onze doelen.
Kijk voor meer achtergrondinformatie over onze organisatie op www.dpd.nl.
DPD verwerkt persoonsgegevens ten behoeve van het sollicitatieproces. Voor meer informatie, raadpleeg onze privacyverklaring.
Acquisitie en doorplaatsing van deze vacature wordt niet op prijs gesteld
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!