Skip to content

Teamleider Customer Service

Nederland, Noord-Brabant, OirschotCustomer Experience

Functieomschrijving

Als Teamleider Customer Service lever jij een groot aandeel in de kwaliteit en innovatie van onze dienstverlening. Daarmee draag je bij aan de belangrijke strategische pijlers binnen DPD Nederland. In jouw rol heb je de verantwoordelijk voor het aansturen, begeleiden, coachen en motiveren van de medewerkers binnen de CS afdeling en draag je zorg voor de uitvoering van teamactiviteiten met betrekking tot een optimale klantbeleving.

Jouw werkzaamheden:

  • Dagelijks zorg je voor een correcte opvolging van operationele resultaten;
  • Om een maximale klantbeleving te behalen zorg je voor het optimaliseren van de werkprocessen en dat afdelingsdoelstellingen behaald worden;
  • Als belangrijke schakel tussen verschillende afdelingen zorg voor de juiste overdracht van kennis en informatie;
  • Je bent de verbindende Teamleider die het team aanstuurt, motiveert, coacht en vooral samen brengt. Daarbij weet je als geen ander hoe je duidelijk communiceert en de teamleden mee krijgt in de juiste richting;
  • Regelmatig zet je tools in waarmee de CS Experts zich zowel als individu en als team continu kunnen ontwikkelen;
  • Je voert verzuim en motivatie gesprekken en je neemt initiatieven ter verbetering van de medewerkerstevredenheid.


Wie worden je collega’s?

Je komt werken in een ambitieus, informeel en bevlogen team. Waar werkplezier voorop staat en waar ruimte is voor persoonlijke groei. In deze rol werk je direct samen met 4 andere Teamleiders, waarvan 3 werkzaam in Veenendaal en 1 Oirschot. Daarnaast werk je nauw samen met de Workforce Management Specialist, Trafficers en de CS specialisten die zich richten op proces- en kwaliteitsverbetering. In deze functie rapporteer je aan de Manager Customer Service. Jij geeft direct leiding aan een enthousiast team van +/- 12 CS Experts die klantenservice hoog in het vaandel hebben.  De CS afdeling werkt hybride en is verdeeld over 2 locatie Oirschot en Veenendaal. Deze vacature betreft locatie Oirschot.


Wie zijn wij?
Ga je aan de slag bij DPD Nederland, dan kom je te werken in een snelgroeiende, informele, afwisselende en no-nonsense organisatie. Waar ambitie, klantbelofte en duurzaamheid centraal staan en waarin we veel waarde hechten aan samenwerken aan de realisatie van onze doelen. DPD Nederland maakt onderdeel uit van de internationale DPDgroup. In Nederland werkt DPD vanuit het hoofdkantoor in Oirschot en de 12 depots in Amsterdam, Oirschot, Beverwijk, Veenendaal, Etten-Leur, Joure, Tynaarlo, Meppel, Rijssen, Maastricht, Goes en Berkel en Rodenrijs.

DPDgroup is het grootste netwerk voor pakketbezorging in Europa en streeft ernaar het toonbeeld te worden van duurzame bezorging en te fungeren als toonaangevende motor in de versnelling van e-commerce. DPDgroup is het netwerk voor pakketbezorging van GeoPost, een holding in eigendom van Le Groupe La Poste. Via de merken DPD, Chronopost, SEUR en BRT bezorgen wij jaarlijks 2,1 miljard pakketten. Dagelijks staan er wereldwijd zo'n 120.000 medewerkers klaar om 8,4 miljoen pakketten te vervoeren. We verzenden naar ruim 230 landen en vanuit 70.000 Pickup parcelshops ontvangen en versturen onze klanten hun pakketten.

Vereisten

Wat neem je mee?

Met jouw aantoonbare ervaring weet je op de juiste wijze collega’s te coachen en begeleiden. Samenwerken staat voor jou centraal. Je vindt het belangrijk om elkaar te ondersteunen en weet hierbij ieders talent in te zetten. Daarnaast lever jij op een procesmatige wijze een bijdrage aan de doelstellingen van het team en de organisatie.

En verder:

  • MBO+/HBO werk- en denkniveau;
  • Kennis van en ervaring met customer service werkzaamheden;
  • 3 – 5 jaar werkervaring;
  • Beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.


Ons aanbod

Een zelfstandige positie in een ambitieuze, uitdagende en dynamische organisatie. Ruimte om te ondernemen en creatief te zijn. Natuurlijk wil je weten wat dit – naast een heleboel werkplezier – betekent in de overige arbeidsvoorwaarden. 

Bij ons kun je rekenen op:

  • Een passend salaris in een range van €2752 tot €3931, afgestemd op de functie, jouw ervaring en expertise;
  • Kilometer- en thuiswerkvergoeding;
  • 25 vakantiedagen, aantrekkelijke pensioenbijdrage, collectieve ziektekostenverzekering;
  • Opleidings- en doorgroeimogelijkheden.


Samen verder?

Wil jij impact maken op de kwaliteit van onze dienstverlening en heb jij ervaring in Customer Service? Solliciteer dan uiterlijk voor 1 december via onze carrière pagina naar de vacature Teamleider Customer Service bij DPD Nederland in Oirschot! Doorlopend vinden sollicitatiegesprekken plaats. 


Een  screening van jouw diploma en een VOG maken onderdeel uit van onze sollicitatieprocedure. Een selectieassessment kan ingezet worden. Heb je vragen over de inhoud van de functie of de wervingsprocedure dan kun je contact opnemen met Bianca van Baren, Senior Corporate Recruiter, bereikbaar via 06-43031174.


Kijk voor meer achtergrondinformatie over onze organisatie op www.dpd.nl.

of

Apply with Indeed onbeschikbaar