Skip to content

Proces Specialist Knowledge & Quality

Nederland, Noord-Brabant, OirschotCustomer Experience

Functieomschrijving

Als Proces Specialist Knowledge & Quality ben je verantwoordelijk voor het initiëren en begeleiden van projecten, met het oog op verbetering van het klantcontact. Jij ontwikkelt gesprekstechnieken en kennisartikelen, daarbij overtuig jij jouw collega’s om deze in de praktijk toe te passen. Dit doe je door 1-op-1 sessies, maar ook presenteer je deze aan de gehele Customer Service organisatie. Daarnaast heb je een uitgesproken mening over quality monitoring en hoe dit vormgegeven dient te worden. Je draagt ook zorg voor het beheer en borging van kennis- & kwaliteitsmanagementsystemen binnen Customer Service. Kortom; een uitdagende job met veel ruimte voor initiatief en ondernemerschap.

  • Je bent continu de Customer Service kwaliteit aan het verbeteren door het verzamelen, analyseren, rapporteren, (her)ontwerpen, implementeren én optimaliseren van de customer serviceprocessen;
  • Denk hierbij o.a. aan het vormgeven en borgen van gesprektechnieken en het uitvoeren van kalibratiesessies met onze interne en externe teams;
  • Zo realiseer jij een zo klantgericht mogelijke dienstverlening, in een gezonde balans met de behoeften van onze medewerkers en ambitie van de organisatie.

Omdat je vaak kennis en kunde nodig hebt die ook veelal buiten de customer service ligt, ben je continue op zoek naar verbindingen met collega’s van bijvoorbeeld Sales, Operations en IT. Je bent daarmee meteen een visitekaartje van de afdeling en hebt dus een belangrijke voorbeeldfunctie als het aankomt op de gewenste houding, gedrag en klantgerichtheid.


Wie worden je collega's?
Je komt werken in een gezellig en ambitieus team op ons hoofdkantoor in Oirschot. Het team Support & Innovation bestaat uit 4 processpecialisten en is onderdeel van de afdeling Customer Service. Het is een informeel en resultaatgericht team, hierbij horen een open en eerlijke communicatiestijl. Geen dag is hetzelfde is en in deze dynamische omgeving werk je nauw samen met diverse collega’s van verschillende afdelingen.


Wie zijn wij?

Ga je aan de slag bij DPD Nederland, dan kom je te werken in een snelgroeiende, informele, afwisselende en no-nonsense organisatie. Waar ambitie, klantbelofte en duurzaamheid centraal staan en waarin we veel waarde hechten aan samenwerken aan de realisatie van onze doelen. DPD Nederland maakt onderdeel uit van de internationale DPDgroup. In Nederland werkt DPD vanuit het hoofdkantoor in Oirschot en de 12 depots in Amsterdam, Oirschot, Beverwijk, Veenendaal, Etten-Leur, Joure, Tynaarlo, Meppel, Rijssen, Maastricht, Goes en Berkel en Rodenrijs.

DPDgroup is het grootste netwerk voor pakketbezorging in Europa en streeft ernaar het toonbeeld te worden van duurzame bezorging en te fungeren als toonaangevende motor in de versnelling van e-commerce. DPDgroup is het netwerk voor pakketbezorging van GeoPost, een holding in eigendom van Le Groupe La Poste. Via de merken DPD, Chronopost, SEUR en BRT bezorgen wij jaarlijks 2,1 miljard pakketten. Dagelijks staan er wereldwijd zo'n 120.000 medewerkers klaar om 8,4 miljoen pakketten te vervoeren. We verzenden naar ruim 230 landen en vanuit 70.000 Pickup parcelshops ontvangen en versturen onze klanten hun pakketten.

Vereisten

Wat neem jij mee?

Je bent een teamplayer, verbinder en kunt mensen overtuigen. Gestructureerd weet je hoofd en bijzaken goed te scheiden. Je bent zelfstandig en werkt projectmatig. Complexe processen weet jij te analyseren en vereenvoudigen. Verder neem jij mee:

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Je beheert de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
  • Kennis en ervaring van gesprekstechnieken en Quality monitoring binnen een Customer Service zijn mooi meegenomen.


Ons aanbod

Ga je aan de slag bij DPD Nederland, dan kom je werken in een informele, afwisselende en no-nonsense organisatie. Waar ambitie, klantbelofte en duurzaamheid centraal staan en waarin we veel waarde hechten aan samenwerken aan de realisatie van onze doelen. Natuurlijk wil je weten wat dit – naast een heleboel werkplezier – betekent in de overige arbeidsvoorwaarden. Bij ons kun je rekenen op:

  • Een passend salaris tot maximaal € 4347,- afgestemd op de functie, jouw ervaring en expertise;
  • Contract voor 31 uur tot 38,75 uur (0,8 - 1,0 fte);
  • Flexibiliteit in werktijden en thuiswerkmogelijkheden;
  • Opleidings- en ontwikkelmogelijkheden;
  • 25 vakantiedagen, reiskosten, 2/3 pensioenbijdrage, collectieve ziektekostenverzekering.


Samen verder?

Ontwerp en implementeer jij een efficiënter proces dat bijdraagt aan de behoefte van onze Customer Service afdeling? Solliciteer dan naar de vacature Customer Service Proces Specialist bij DPD Nederland in Oirschot.


Een screening van jouw diploma en een VOG maken onderdeel uit van onze sollicitatieprocedure. Een assessment kan ingezet worden. 

Heb je vragen over de inhoud van de functie of de wervingsprocedure dan kun je contact opnemen met Bianca van Baren, Senior Corporate Recruiter, bereikbaar via 06-43031174.

of

Apply with Indeed onbeschikbaar