Skip to content

IT Customer Integrations Agent

Nederland, Noord-Brabant, OirschotStrategy & Information

Functieomschrijving

Als IT Customer Integrations Agent ben je het eerste aanspreekpunt en troubleshooter voor de klant op het gebied van IT vraagstukken. Je wordt verantwoordelijk voor de integratie en support van de klantspecifieke en standaard DPD softwareoplossingen. Omdat vraagstukken voornamelijk telefonisch of per e-mail worden afgehandeld, geef je op klantvriendelijke en efficiënte wijze, mondeling en schriftelijk voornamelijk 1ste lijns IT-support. Deze support is zeer gevarieerd. Van vragen van klanten over een bepaalde tool of instelling tot bijvoorbeeld problemen verhelpen met een van onze standaard DPD Shipper applicaties waarmee klanten verzendlabels printen. Jij weet er raad mee en lost het op. De meer complexere IT gerelateerde problemen die je zelf niet kunt oplossen stuur je vervolgens door naar 2e lijns agents of andere IT-discipline.


Jouw inlevingsvermogen in de klant is bovengemiddeld, omdat je te maken hebt met onze klant waar iets niet gaat zoals het zou moeten. Met jouw ‘can-do’ en ‘durft te vragen mentaliteit’ zorg jij ervoor dat je ontbrekende kennis naar voren haalt en het gehele probleem achterhaalt. Het belangrijkste is dat jij ‘aan’ staat en met veel energie en klantvriendelijkheid streeft naar een zo goed mogelijke oplossing en controle op de vele verzoeken, vragen of incidenten die binnenkomen.


In deze functie krijg je veel vrijheid om je werk naar eigen inzicht in te richten, waarbij je prioriteiten bepaalt, afstemming vindt met het team en zorgt voor een goede output. Naast de service calls zul je ook met het team deelnemen aan kennis- of deepdive sessies om te kijken naar structurele verbeteringen in proces-, product- of de informatievoorziening. Al met al een zeer afwisselende en toffe job!


Jouw focus als IT Customer Integrations Agent ligt bij:

  1. Het oplossen en beantwoorden van klantproblemen/-vragen;
  2. Het correct aanspreken van klant of interne collega bij informatieverzoeken;
  3. Secuur verwerken van klantgegeven in verschillende systemen;
  4. Pro-actief op zoek naar ontbrekende kennis;
  5. Efficiënt en transparant werken met een glimlach naar collega’s en klanten.


Jouw team

Customer Integrations is een subteam binnen de afdeling Run & Information. Het team bestaat uit 5 directe collega’s met verschillende culturele achtergronden die met een gezonde dosis nieuwsgierigheid en klantvriendelijkheid onze klanten zo goed mogelijk ondersteunen. Het team werkt veelal digitaal met elkaar samen. Jouw standplaats is bij voorkeur Oirschot. Incidenteel zul je jou collega’s opzoeken in het land. Je rapporteert aan de Manager IT Customer Integrations.

Vereisten

  • Minimaal een afgeronde MBO of HBO opleiding, bij voorkeur richting ICT of Informatica;
  • Relevante werkervaring bij voorkeur binnen een technische helpdeskomgeving;
  • Analytisch en conceptueel denkvermogen;
  • Een service- en klantgerichte instelling en integer kunnen omgaan met vertrouwelijke gegevens;
  • Kunnen luisteren, samenvatten en doorvragen om goede probleemanalyses te maken;
  • In staat zijn je eigen werk goed te organiseren en prioriteiten kunnen stellen;
  • Goede communicatieve vaardigheden in zowel Nederlands als Engels.


Wat biedt DPD?

Ga je aan de slag bij DPD Nederland, dan kom je te werken in een informele, afwisselende en no-nonsense organisatie. Waar ambitie, klantbelofte en duurzaamheid centraal staan en waarin we veel waarde hechten aan samenwerken aan de realisatie van onze doelen. Natuurlijk wil je weten wat dit – naast een heleboel werkplezier – betekent in de overige arbeidsvoorwaarden. Bij ons kun je rekenen op:

  • Een fulltime functie;
  • Een salaris in de range van €2440 tot maximaal €3450 afgestemd op jouw ervaring en expertise;
  • 25 vakantiedagen, vakantiebijslag, reiskosten, 2/3 pensioenbijdrage, collectieve ziektekostenverzekering en uiteraard pakketjes verzenden met korting;
  • Opleidingsmogelijkheden;
  • Doorgroeimogelijkheden naar bijvoorbeeld 2e lijns complexe diensten en werken op een mooi klantportfolio;
  • Veel ruimte voor ondernemerschap;
  • Werken in een gezellig, informeel en ambitieus team;
  • Thuiswerken. We werken veelal digitaal met elkaar.


Samen verder?

Ben je geïnteresseerd in deze functie en voldoe je aan het profiel? Dan ontvangen wij graag jouw motivatiebrief en cv via onze carrièrepagina.

Een screening van jouw diploma, een referentiecheck, een VOG en mogelijk een assessment maken onderdeel uit van onze sollicitatieprocedure. Voor meer informatie kun je terecht bij de afdeling Human Resources, bereikbaar via 0499-339930.


Wie zijn wij?

DPDgroup is het grootste netwerk voor pakketbezorging in Europa. We combineren innovatieve technologie en lokale kennis om een flexibele en gebruiksvriendelijke service te verlenen aan zowel verzenders als shoppers. Met onze toonaangevende Predict-service geven we gemak een nieuwe betekenis door onze klanten nauwkeurig op de hoogte te houden van de bezorging van hun pakket. Met 120.000 bezorgexperts en een netwerk van meer dan 61.000 afhaalpunten bezorgen we elke dag 7,5 miljoen pakketten – 2,1 miljard pakketten per jaar – via de merken DPD, Chronopost, SEUR en BRT.


DPDgroup streeft ernaar het toonbeeld te worden van duurzame bezorging en te fungeren als toonaangevende motor in de versnelling van e-commerce. DPDgroup is het netwerk voor pakketbezorging van GeoPost, met een omzet van 15 miljard euro in 2020. GeoPost is een holding in eigendom van Le Groupe La Poste.


Vanuit Nederland werkt DPD vanuit 12 depots in Amsterdam, Oirschot, Beverwijk, Veenendaal, Etten-Leur, Joure, Tynaarlo, Meppel, Rijssen, Maastricht, Goes en Berkel en Rodenrijs.


Kijk voor meer achtergrondinformatie over onze organisatie op www.dpd.nl.

Acquisitie en doorplaatsing van deze vacature wordt niet op prijs gesteld

of

Apply with Indeed onbeschikbaar