
Customer Succes Specialist
Oirschot, Noord-Brabant, NederlandSales
Functieomschrijving
Als Customer Succes Specialist draag jij bij aan de (door)ontwikkeling en innovatie van onze producten en dienstverlening. Projectmatig ga je aan de slag met verbeteringen en draag jij bij aan de optimalisatie van de interne processen. Hierin neem jij oplossingsgericht en verbindend jouw collega’s mee en zoek je intensief de samenwerking op met verschillende business units. Jij creëert oplossingen en bent mede verantwoordelijk voor de uitvoering hiervan. Dit kunnen uiteenlopende oplossingen zijn. In het complexe logistieke proces is de impact veelal groot op de verschillende operationele processen; van administratieve afhandeling, sortering, logistieke afhandeling, facturering etc. Jij adviseert jouw collega’s in kansen en mogelijkheden.
Jij gaat:
- Structureren en optimaliseren van het onboarding proces in samenwerking met stakeholders;
- Verbeterpunten en kansen inzichtelijk maken en op basis van acutele (markt)kennis en kunde omzetten naar onderbouwde voorstellen voor proces-en productverbetering;
- Realiseren van de uitvoering van projectplannen en –doelstellingen binnen de gestelde afspraken (doorlooptijd, resultaat, borging);
- Deelnemen aan projecten of stuurgroepen.
Wie worden je collega’s?
Je hebt een centrale rol in de organisatie, waarbij de samenwerking met andere afdelingen een voorwaarde is voor succes. Als Customer Succes Specialist werk je direct samen in het team van Strategic Accountmanagement en Business Development. Binnen het team heerst een prettige en open sfeer. De ambitie van het team is om gezamenlijk bij te dragen aan de productontwikkeling en de groei van DPD.
Wie zijn wij?
Het moment waarop de bezorger aanbelt met een pakket, is altijd een hoogtepunt. Het dagelijks wereldwijd bezorgen van miljoenen pakketten aan gelukkige ontvangers is onze missie. Dat doen we binnen de DPDgroup, met zo’n 120.000 onbezorgde medewerkers. DPD Nederland is onderdeel van de internationale DPDgroup, dat weer directe familie is van het Franse Groupe La Poste. En als grootste pakketverzender van Europa verzenden we naar ruim 230 landen, waarbij we binnen Europa de pakketten verzenden vanuit het eigen netwerk en depots. Daardoor kunnen wij een unieke performance leveren. We bereiken vanaf Eindhoven zelfs in één dag 700 kilometer!
DPD Nederland heeft 12 vestigingen en ons hoofdkantoor is gevestigd in Oirschot. Iedere dag zetten onze medewerkers zich in om de klantbelofte waar te maken. Er gaat een indrukwekkend proces schuil gaat achter het bezorgen van pakketten. Onze cultuur kenmerkt zich dan ook door een can-do-mentaliteit. We pakken niet alleen pakketten graag aan, maar ook de uitdaging. De sfeer in onze organisatie is informeel en de communicatielijnen zijn - net als onze bezorgtijden -kort.
Innovatie en duurzaamheid zijn centrale thema’s binnen de strategie van DPD. We nemen onze verantwoordelijkheid, zowel naar onze klanten als onze collega’s en de samenleving waarin we leven. Continu optimaliseren wij onze processen en dienstverlening, dat doen we data gedreven en op innovatieve wijze. Hierbij hechten wij veel waarde aan het samenwerken in de realisatie van onze doelen.
Vereisten
Wat neem jij mee?
Je bent van nature zeer gestructureerd en ziet complexe processen en details als een ideale uitdaging. Je bent innovatief en probleemoplossend en je hebt het vermogen om de vertaalslag te maken van behoeftes naar oplossingen. Deze oplossingen weet je ook op de juiste wijze aan klanten voor te leggen. Verder vragen wij:
- HBO werk- en denkniveau;
- Minimaal 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie;
- Kennis van en ervaring met logistieke business processen en of projectmanagement;
- Ervaring met stakeholder management, zowel intern als extern.
Ons aanbod
Een zelfstandige positie in een ambitieuze, uitdagende en dynamische organisatie. Ruimte om te ondernemen en creatief te zijn. De volgende stap in jouw commerciële carrière. Natuurlijk wil je weten wat dit – naast een heleboel werkplezier – betekent in de overige arbeidsvoorwaarden. Bij ons kun je rekenen op:
- Een salaris van maximaal € 4564,- (fulltime) afgestemd op jouw ervaring en expertise;
- Flexibiliteit in werktijden en de mogelijkheid tot thuiswerken (hybride);
- Contract voor 31 tot 38,75 uur (0,8 – 1,0 fte);
- Kilometervergoeding;
- 25 vakantiedagen, gunstige pensioenbijdrage, collectieve aanvullende ziektekostenverzekering;
- Opleidings- en ontwikkelmogelijkheden.
Samen verder?
Ben jij vernieuwend en procesmatig sterk? Weet jij anderen hierin te enthousiasmeren en te begeleiden? Solliciteer dan via onze carrièrepagina naar de vacature Customer Succes Specialist bij DPD Nederland in Oirschot!
Een screening van jouw diploma en een VOG maken onderdeel uit van onze sollicitatieprocedure. De procedure bestaat verder uit 2 gespreksrondes, waarbij een online assessment ingezet kan worden.
Heb je nog vragen? Dan kun je contact opnemen met Corina den Besten, Corporate Recruiter, bereikbaar via 06-40498994.
Kijk voor meer achtergrondinformatie over onze organisatie op www.dpd.nl.
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!